Ми на зв’язку

Керівництво КП «Дніпровський метрополітен» приховує інформацію від громади

Вже сім місяців КП «Дніпровський Метрополітен» нехтує рішенням суду, яке зобов’язує надати громадськості важливу інформацію про будівництво метро в місті.

Ми, як представники громадськості, ще у 2022 році звернулися до комунального підприємства з проханням надати контракт на будівництво, акти виконаних робіт, інформацію про кількість оплачених коштів та інші дані, які не є секретними. Однак у Метрополітені відмовилися надавати ці документи, тож ми були змушені звернутися до суду. 

У двох судових інстанціях ми довели, що комунальне підприємство неправомірно відмовило нам в наданні цієї інформації, і суд зобов’язав посадовців надати запитувані документи.

Проте КП “Метрополітен” продовжує порушувати закон та ігнорувати рішення суду. 

Розглянемо серію порушень, які вчинило підприємство:

  1. Після набрання законної сили рішення суду, воно не було виконано КП “Метрополітен”.
  2. Ми звернулися до виконавчої служби, щоб змусити КП виконати рішення суду. Однак підприємство повідомило, що замість виконання рішення вони готові сплатити 40 тисяч гривень штрафу. Тобто, штраф підприємство сплатить, але виконувати рішення суду не буде.
  3. Ми повторно звернулися до суду з вимогою персонально оштрафувати керівника комунального підприємства за невиконання судового рішення. Але наразі комунальне підприємство умисно зловживає процесуальними правами, щоб затягнути сплату штрафу.
  4. В січні 2024 року ми знову звернулися до Метрополітену, щоб підприємство виконало рішення суду, але отримали відповідь, що посадовці не будуть цього робити. У своїй відповіді керівництво метрополітену зазначило, що не погоджується з рішенням суду та стверджує, що запитувана інформація є службовою згідно з рішенням міськвиконкому.
  5. Мер Дніпра Борис Філатов також не відреагував на наш лист та не вжив жодних заходів. Він не тільки не забезпечує достатню публічність у цих питаннях, а й толерує та покриває свого підлеглого – директора комунального підприємства Андрія Овчаренко. 

Станом на квітень міський голова так і не відреагував на наше звернення про порушення, скоєні паном Овчаренко, чим фактично розписався у своїй підтримці дій свого підлеглого.

Цілком очевидно, що інформація про витрачання десятків мільйонів доларів на будівництво метрополітену у місті-мільйоннику та обсяги виконаних робіт повинна бути відкритою і прозорою. Суспільство має бути проінформоване про подібне грандіозне будівництво та мати доступ до відповідних звітів і документів.

Попри те, що головний підрядник (компанія Лімак), фактично та цілком можливо, юридично, вийшов з проєкту, місцева влада не тільки не оприлюднила таку суспільно важливу інформацію, а й дотепер приховує її.

Підсумовуючи, місцеві чиновники на чолі з мером не тільки нехтують правами мешканців міста, а й законами та судовими рішеннями, винесеними іменем України. 

Тож ми продовжуємо боротьбу за прозорість та підзвітність: 

  • відкрили кримінальне провадження відносно керівника метрополітену;
  • добиваємось персональних штрафів для таких недобросовісних керівників; 
  • збираємось проінформувати послів інших держав, які відвідують наше місто, про такі феодальні прояви місцевої влади.

Ця ситуація демонструє критичну необхідність посилення громадського контролю, забезпечення прозорості та підзвітності міської влади, а також неухильного дотримання законів та судових рішень усіма, включаючи посадових осіб та комунальні підприємства. 

Тільки спільними зусиллями громадянського суспільства ми зможемо побудувати дійсно демократичну, правову державу, де права кожного громадянина поважають і захищають.

Що відомо про будівництво метро у Дніпрі

  • У 2016 році у Дніпрі вирішили добудувати три станції метрополітену — «Центральну», «Театральну» та «Музейну». Міжнародний тендер виграла турецька фірма Limak, яка найняла субпідрядників «Дніпрометробуд» та «Київметробуд».
  • Кредит на будівництво надав Європейський банк реконструкції та розвитку (ЄБРР) — 304 млн євро. Завершити будівельні роботи планували наприкінці 2021 року.
  • Роботи розпочали у центрі міста, проте вони так і не були завершені. З початком повномасштабного вторгнення фірма покинула будівництво станцій метрополітену, завдала збитків місту та втекла з України.
  • У пресслужбі мерії зазначають, що цей турецький холдинг продовжує працювати на території росії, де за два роки реалізував проєкти на суму близько 2 мільярдів доларів, сплачуючи податки державі-агресору.
 
ПОДІЛИТИСЯ