Порівняння з іншими містами
Для міської влади дуже незручною тема парковок. Тому вона всіляко лукавить і перекручує факти. Сьогодні ми розберемо ще ряд аспектів про те, чому в Дніпрі – одні з найдорожчих парковок в країні, і як маніпулює міська влада.
Після виходу минулої публікації чиновники міськради заявили, що в м Дніпро немає монополії на паркування, а є 164 незалежних оператори парковок http://bit.do/fHApM . Маніпуляція полягає в наступному: є ТОВ “Паркт Сервіс Группе”, яке обслуговує 6217 платних паркомісць (з них 5 221 в Центрі), а решта – 163 оператори – це ті, хто уклали договори на нічні / цілодобові стоянки або на службові парковки.
Згідно набору даних на сайті ДМР , станом на 21.07.2020 року 96 юросіб взяли майданчики біля своїх приміщень під парковки для співробітників і клієнтів. Такі парковки називаються службовими, і сама організація оплачує місту кожне місце на такий парковці, але з людей вони гроші не стягують. І це аж ніяк не “незалежні” оператори парковок. Наприклад, серед них є ОБСЄ, ОЩАДБАНК, Генеральне консульство Федеративної Республіки Німеччина. Але директор КП «Міськавтопарк» Дмитро Омельченко зарахував їх до свого переліку з 164 “незалежних” операторів. Як то кажуть, змішали в купу і коней, і людей.
Ще 79 фірм – це нічні та денні стоянок не в центрі. Ми вважаємо не зовсім коректним називати їх парковками. 66 фірми з них обслуговують 93 “парковки” на 2 333 паркомісць, для яких, згідно з документами, зазначено час роботи з 20.00 до 8.00, і вони розташовані не в центрі. По факту – це звичайні стоянки біля житлових будинків.
При цьому за деякими з них оператора визначали через публічні аукціони ProZorro.Продажі – 13 аукціонів для нічних стоянок, 11 для цілодобових. Але загадкою залишається, чому не проводили аукціони через ProZorro.Продажі на паркування, де вигравала “Паркт Сервіс Группе”?
Списки тут
В результаті бачимо, що в реальності все центральні парковки обслуговує один оператор – Паркт Сервіс Группе.
Тепер розберемося, як змінювалася ситуація щодо кількості платних парковок в Дніпрі.
На 1 травня 2018 року в місті було 6 операторів платних парковок, які обслуговували 2500 паркомісць площею 28 750 кв.м.
Станом на 1 серпня 2020 р залишився один оператор, який обслуговує 6 217 паркомісць загальної площею 71 496 кв.м. Як бачимо – зростання в 2,5 рази за два роки. І всі ми бачили, за рахунок чого це зростання відбулося: за рахунок безкоштовних парковок, зелених зон і тротуарів.
Ще з цікавих фактів: згідно заяв міськради, платні парковки знаходяться тільки в центральній частині, але згідно документів картина інша. Чи не в центральній частині активно збільшується число платних парковок. Так, з 1 січня 2020 року по 1 серпня 2020 роки не в центральній частині число платних паркомісць зросла з 33 до 937.
Списки тут
Порівняємо ситуацію з іншими містами
В Одесі паркування на спеціально обладнаних платних паркомісцях коштує автомобілістам 8 грн / година, на необладнаних – 5 грн / година.
У Харкові 2144 відведених платних паркомісця з ціною 5 грн за годину і ще 5200 спеціально обладнаних паркомісця з ціною 2 грн за годину.
У Запоріжжі по всьому центру парковка безкоштовна, як на центральному проспекті, так і поруч, виняток – територія біля кількох ринків.
У Маріуполі по всьому місту парковка безкоштовна.
Винятком є Львів: тут для звичайних машин є 5447 паркомісць, а місто розділене на 4 зони. У найдорожчій зоні зараз треба платити 20 грн за годину паркування, в другій – 15, у третій – 10, і в останній – 5 грн. Це швидше пов’язано із завантаженістю центральної частини міста і дуже вузькими вулицями.
Документи тут
Що робити?
Ми – проти штучно створеної монополії і непрозорого встановлення тарифів на догоду комерційним інтересам бенефіціара кіпрського офшору.
Тому ми пішли в суд, щоб скасувати рішення №512 (зі всіма змінами), яке встановлює ціну в 10-15 гривень за годину паркування. Це рішення не пройшло регуляторну процедуру, як передбачає закон, і тому має бути скасоване.
Зараз справу розглядає Третій апеляційний суд. Рішення будуть виносити судді і Білак С.В., Шальєва В.А., Олефіренко Н.А.
Наша команда буде на суді і біля будівлі суду, і будемо сподіватися, що судді будуть діяти згідно до закону.
Закликаємо всіх небайдужих підтримати нас в суді і прийти під його стіни або поділитися цим матеріалом.
Суд пройде 19.08.2020 о 13.00 на вул.Жуковського, 23.
P.S. Наша команда виступає за те, щоб в місті були парковки, але вони мають бути безкоштовними, або тарифи на них мають бути обгрунтованими і прозорими і без монополії.
P.S.2 Першу публікацію про паркування можна прочитати тут
P.S. 3 В публікації цифри за загальною кількістю фірм, які уклали договори на стоянки і службові парковки, брали з даних міськради. При цьому вони більше, аніж цифри, які назвав чиновник міськради на прес-конференції. Ми це пов’язуємо з тим, що різні відділи міськради оперують різними цифрами.
***
Ця публікація створена за підтримки Європейського Союзу та Національного Фонду підтримки демократії (США). За зміст публікації відповідальність несе ГО «Платформа Громадський Контроль». Зміст публікації не є відображенням офіційної позиції Європейського Союзу або НФПД.
Слідкуйте за нашими новинами у Telegram: https://t.me/gromkontrol