За останні 2,5 роки кількість платних парковок в місті Дніпро збільшилася в 16 разів. Ми маємо на увазі парковки, які міська рада, згідно своїх документів, вважає платними і офіційно дозволяє стягувати за них плату.
Так, станом на 1 січня 2018 року в місті у ТОВ Паркт Сервіс Группе було 387 паркомісць, на 1 січня 2020 року – вже 4436 паркомісць, а на 1 серпня 2020 року – 6231 паркомісць. За останні 7 місяців в місті розмітили 1795 нових платних паркомісць, а це 40% зростання. При цьому варто розуміти, що багато нових платних парковок у 2020 році створювалися за рахунок безкоштовних парковок, за рахунок звуження проїзної частини і за рахунок створення парковок на місці дерев.
Таблицю і документі можна побачити тут:
Ми вважаємо, що співробітники структур міськради відверто лукавлять, коли говорять, що в центрі Дніпра 12 000 безкоштовних парковок. Адже ми на власні очі бачимо в основному платні парковки в центрі, їх там близько 5000, а безкоштовних дай Бог буде 1000.
Схема створення монополії і отримання надприбутків:
1). Крок 1. Згідно законодавства, розподіл парковок має відбуватися через відкриті конкурси. За останні 4 роки проводилися 4 конкурси на паркування, сумарно пройшли конкурси на більш ніж 225 парковок (6000+ паркомісць). У конкурсах на кожну парковку окремо збирали документи і фактично всі 225 парковок розігрувалися окремо, там могли бути різні переможці. Але дивним чином все останні конкурси виграла одна фірма – ТОВ “Паркт Сервіс Группе”. Це стало можливим за допомогою легкої маніпуляції, коли інформація про конкурс публікується в газеті “Наше місто” в окремій вкладці газети, на яку треба додатково підписатися, та в результаті “дивних дій” конкурсної комісії. Тобто у відкритому доступі інформація про конкурс була вкрай обмежена.
Документи тут
2) Крок 2. Для надприбутків фірм, які займаються парковками, необхідно знизити податки. Благо, це в зоні відповідальності міської влади. Після двох рішень міської ради податок в центральній частині міста знизили з 0,046% до 0,020%, а в інших частинах міста – з 0,035% до 0,015% (для парковок зі шлагбаумами та іншим обладнанням – з 0,115% до 0,075%). Тобто для більшості вуличних парковок зниження податків відбулося більш ніж в 2 рази.
В обґрунтуванні рішення заступник мера вказав, що бізнес не справляється з навантаженням і тому треба їм знизити податок. Треба розуміти, що ставка податку за паркування прив’язана до офіційної затвердженої мінімальної заробітної плати. Тому дуже цинічним було рішення № 6/31 за підписом Філатова, коли податки для паркувальників знизили на 28,5%, при тому, що мінімальна зарплата зросла тоді лише на 16,5%. Логічними такі дії важко назвати, якщо не допускати, що переслідувався інтерес фірми – оператора парковок. Такими діями Філатов і компанія безпосередньо порушили закон.
Документи тут. https://1drv.ms/u/s!At34Fk4e3iAIgRV7Zl7u-osE_Hj6?e=A4RfZI
3) Крок 3. Підвищення плати за паркування для населення. У 2018 році знизили розмір податків для паркувальників, але для населення вартість плати за паркування підняли (рішення №1039). При цьому підвищення вартості склало в деяких випадках 100%. Для центральних районів – з 7 до 15 гривень, для інших – з 5 до 10 гривень, а для деяких – з 5 до 15 гривень. Сумарно на той момент підвищення торкнулося 150 парковок. Для всіх парковок, які створювалися пізніше, вже встановлювалася нова плата – 10-15 грн.
Варто розуміти: якщо робити розрахунки за 2018 рік, то з одного паркомісця на центральних парковках в бюджет міста надходило менше 9 грн за добу, а в 2020 надходить трохи більше 11 грн. Тобто фірма-паркувальник за добу отримує 100-180 гривень з паркомісця, а до бюджета міста надходить близько 7%. Жесть полягає в тому, що “Паркт Сервіс Группе” навіть такі невеликі податки не дуже хоче платити, це випливає з документів, переданих до суду
https://1drv.ms/u/s!At34Fk4e3iAIgRxN4hwtWg2XRc2I?e=gpoeuZ.
Рішення №1039 тут: https://1drv.ms/u/s!At34Fk4e3iAIgQP_lD_vjotXIY2U?e=fUo2ce
4) Крок 4. Створення інспекції з контролю за парковками, яка штрафує всіх, хто не заплатив за паркування. При цьому треба розуміти, що КП “Міськавтопарк”, яке відповідає за паркування і координує інспекцію по паркувальних майданчиках, є глибоко збитковим, і навіть у 2020 році збиток КП становить майже 30 млн грн. https://1drv.ms/u/s!At34Fk4e3iAIgRnSRAChuksZvVAz?e=7L5SNx
Що робити?
Оскільки фірма ТОВ “Паркт Сервіс Группе” зараз є монополістом, що визнає і міськрада, а тарифи встановлювалися непрозоро, тому ми пішли шляхом, який пропонує закон. Відповідно до закону, будь-які тарифи, включаючи тарифи на паркування, мають встановлюватися згідно до регуляторної процедури, в рамках якої мають надаватися пояснення, чому встановлюється певна вартість паркування, мають бути вказані всі розрахунки і мають проходити громадські обговорення.
Ми пішли до суду, щоб скасувати рішення №512 яке встановлює ціну в 10-15 гривень за годину паркування. Дане рішення не пройшло регуляторну процедуру, як передбачає закон, тому має бути скасоване.
Зараз справу розглядає Третій апеляційний суд. Рішення будуть виносити судді Білак С.В., Шальєва В.А., Олефіренко Н.А. Суд відбудеться 05.08.2020 о 10.00 на вул.Жуковського, 23.
Наша команда буде на суді і у будівлі суду, і, будемо сподіватися, що судді будуть діяти за законом, а не так, як “їх можуть попросити”.
Закликаємо всіх небайдужих підтримати нас в суді – прийшовши під суд або поширивши даний матеріал.
Люди, які підписували документи, що дозволили створити “монополію” або такого “паркувального спрута” – Філатов, Санжара, Міллер, Маковце, Сидоренко
PS. Вважаємо, що в центрі Дніпра парковки мають бути або безкоштовними (наприклад, як в Запоріжжі), або плата за них має надходити в міський бюджет. Якщо рішення суду буде позитивним, то це зобов’яже міську раду публічно обґрунтувати тарифи.
PS2 На сьогодні вже 225+ парковок віддано ТОВ “Паркт Сервіс Группе” на 5 років та ще 265 скоріше за все спіткає ця доля. Список парковок тут: https://1drv.ms/u/s!At34Fk4e3iAIgWmX0PqOiPXsKw18?e=krNEVt
Ця публікація створена за підтримки Європейського Союзу та Національного Фонду підтримки Демократії (США). За зміст публікації відповідальність несе ГО «Платформа Громадський Контроль». Зміст публікації не є відображенням офіційної позиції Європейського Союзу або НФПД.
Слідкуйте за нашими новинами у Telegram: https://t.me/gromkontrol